1. 1. Vorbesc clar..numai de Evul Mediu Inalt, de aici aleg (sec. XI-XIII)
Este un subiect la care propun sa lucram.
Luam in primul rand in considerare Capelele si Bisericile de Pelerinaj Sanctus Jacobus Major din zona.
Ideea imi ardea neuronii de mult..dar acum am descoperit ce itinerariu si-a ales un francez noua contemporan pentru a efectua un pelerinaj de la Paris la Jerusalem.
Alege cat se poate numai drumuri-de-tara..pamant deci, dupa ploaie usoara sunt elastice si nu asa obositoare ca asfaltul.
Bineinteles ca nu cunoaste, cel putin in zona de mine batuta cu piciorul si bicicleta..DRUMURILE VECHI, CELE MAI SCURTE....pe dupa dealuri si pe coclauri acum pustii..
Si trece prin Cibinium/Hermannstadt/Nagyszeben/Sibiu si trece prin Kastenholz/Hermany/Casolt num'asa..de parca ar fi stiut ca nu degeaba exista atatea Capele St. Jacobus in zona...
Ce m-a tras de atentie...harta cu itinerariul...e singurul logic si legic...

Admirati povestea si judecati-o:
http://www.villemagne.net/site_fr/jerusalem-carte-generale.phpiar despre alegerea rutelor si drumurilor:
http://www.villemagne.net/site_fr/jerusalem-routes-et-chemins.php2. Pelerinajul - scopuri
Este un CANON (a se canoni, a se chinui), o MUNCA (in acelasi sens) prin care crestinul supus greutatilor drumului lung cu MEDITATIE si RUGACIUNE ACTIVA se canoneste, se chinuie, se elibereaza de toate cele lumesti, traind cele SFINTE...Per Aspera ad Astra era in antichitate.
Si implicit SE SPALA de PACATE, traind activ POCAINTA....
Are in mare doua aspecte:
1.Pelerinajul VOLUNTAR mai mult sau mai putin...autoimpus si acceptat de biserica.
2. Pelerinajul IMPUS in contextul DREPTULUI CANONIC legat de SPOVEDANIE si de CAINTA ACTIVA...
Aplicat raufacatorilor, calcatorilor-de-porunci-crestine, care poarta cu ei un fel de Pasaport-Scrisoare-Libera care trebuie vizata si sigilata in etapele de pe drum....dar si celor care trebuie sa-si curete sufletul pentru a ocupa slujbe ecleziastice sau laice.
Regilor care vor veni pe tron prin binecuvantarea BISERICII li se impune destul de des un astfel de pelerinaj.
Aici avem de-a face si cu CRUCIADELE, deci PELERINAJ ACTIV IN LOCURILE SFINTE...acestea aduc absolutiunea..
Caz exemplar, Regele Ungariei Andreas al II.-lea care este trimis de Papa expres in Tara Sfanta in Cruciada.
si pentru a vedea cum se leaga lucrurile intre ele, va rog sa cititi cu atentie la
FORUM. Sibiul Vechi pe pagina
http://www.sibiul.roCapela Sanctus Jacobus: Piata Huet 17http://www.sibiul.ro/forum/viewtopic.php?t=2858Sper sa va dati cu parerea..
Georg Schoenpflug von Gambsenberg